Logotyp Forum för levande historia

Denna sida är utskriven från www.levandehistoria.se/lattlast/utstallningar

Lättläst: Våra utställningar

Spelar roll

Spelar roll är en utställning och ett studiematerial
som handlar om åskådaren,
du som står bredvid och tittar på.
Varför gör du inget
när du ser en människa bli illa behandlad?
Varför delar vi upp människor i vi och dom?

Utställningen

Du ser utställningen hos oss på Stora Nygatan 10
i Gamla stan i Stockholm.
Vi har öppet tisdagar, onsdagar, torsdagar och fredagar
mellan klockan 15 och 18.
På lördagar och söndagar har vi öppet mellan klockan 12 och 16.

För skolor

Vi har gjort ett studiematerial för lärare
med övningar som de kan göra med sina elever.
Vi ordnar även övningar här hos oss för skolelever.
Övningarna är då ledda av en pedagog från oss.
I övningarna ska du och dina skolkamrater fundera på
vad ni gör
och vad ni inte gör
om ni ser någon bli illa behandlad.

Vi har också visningar för skolklasser.

Visningar för alla

Vi har också visningar för alla andra
den 1 , 8, 15 och 29 mars,
den 5,12,19 och 26 april,
den 3, 17, 24 och 31 maj,
den 7 och 14 juni.

Utställningar ute i landet

Två av våra utställningar
som vi förut har visat i Stockholm
kommer du att kunna se på andra platser i Sverige.

Utställningen Anne Frank & jag kommer att visas
på Hälsinglands museum under 2008.

Utställningen Sverige och Förintelsen visas på Arbetets museum
i Norrköping fram till den 25 maj 2008.